Kuljettajan ohjeet

Westenergy

Westenergy muuntaa polttokelpoisen jätteesi energiaksi, joka valaisee kotisi ja lämmittää talosi.

Westenergyn vuosikertomus 2019 on julkaistu

Vuosi 2019 oli Westenergyllä tapahtumarikas ja samalla menestyksekäs. Savukaasupesuri asennettiin onnistuneesti ja kiertotalousprojektit edistyivät. Lisäksi laitoksen kaukolämmöntuotannossa päästiin ennätyslukemiin.

Jäte- ja energia-alojen kehitys on ollut huimaa erityisesti kuluneen vuosikymmenen aikana ja tahti vaikuttaa vain kiihtyvän tulevaisuudessa. Voimakas pyrkimys päästöttömyyteen leimaa kehitystä molemmilla aloilla. Westenergyn uuden strategian tavoitteena on sekä yhtiön ydintoiminnan että laajemman kiertotalouden ekosysteemin kehittäminen. Päätavoitteemme on olla hiilineutraali energiantuottaja vuoteen 2030 mennessä ja tämän lisäksi haluamme yhtiönä ja ekosysteemin veturina olla johtava lajittelija ja suljettujen kiertojen pioneeri. Kiertotaloushankkeemme vievät tavoitteita käytännön teoiksi.

Hankkeiden edistymisen lisäksi vuotta 2019 voidaan pitää varsin onnistuneena myös tuotannossa, sillä Westenergyn laitoksessa tuotettiin ennätysmäärä kaukolämpöä – 379 gigawattituntia. Savukaasupesurin asennus ja käyttöönotto toi merkittäviä lisähaasteita laitoksen vuosihuoltoon, mutta haastavasta huoltojaksosta huolimatta tuotimme enemmän energiaa kuin minään aiempana vuonna laitoksen kahdeksanvuotisen historian aikana.

Lue lisää Westenergyn vuodesta 2019 vuosikertomuksestamme, jonka löydät Materiaalipankista.